Tuesday, February 13, 2007

LEER EN ZWIJG


Als kinderen hebben ze lopen spelen.. En het is een bende.. Baal er wel van dat sommige dingen stuk zijn maar goed... ze hadden het naar hun zin..En een troep!!! En ik had het al zo druk.. Heb de hele dag opnieuw moeten uitleggen dat je voorzichtig moet zijn met andermans spullen. Zeker mijn hart want daar heb ik er maar 1 van en het is al zo broos! Maar ze gingen zo op in hun spel.. En nu? Nu raap ik de stukken weer bij elkaar.. Even schoonmaken.. Ramen open voor verse lucht.. Dat is echt nodig... al die valse adem! verse lucht dus.. Mijn hart zat zo verstopt! Was bang dat ze het zouden vinden en er mee zouden gaan spelen. Het stof zat er nog op. Wilde het bewaren voor een mooi moment.. Zoals goede wijn bij kerst ofzo..Maar kinderen vinden altijd de dingen die je verstopt.. En zo ook deze keer. Maar na een paar uur feest was iedereen misselijk.. iedereen had te veel gesnoept.. te veel in eenkeer gegeten.. Ze konden geen maat houden en iedereen had spijt. Zo misselijk!! Ze zagen groen. Ik had ze nog zo gewaarschuwd.. Maar goed.. de volgende keer zullen ze voorzichtiger eten.. hapje voor hapje. en hopelijk niet bij mijn ziel maar bij de buurman. Want die feest wat af in de harten van Truus, Willemien, Tanja, Liesbet en Martine..

7 Comments:

Blogger mopje said...

huugje toch!

Ik ben geschokt...

2:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tjee, hoe doe je dat? Tranen van bloed laten stromen? Zegt mij dat je zo op knappen staat van het zwijgen dat je kop uit elkaar barst.
Praat toch man, dat past bij Hugo, blijf lekker wie je bent, en ..jou gepraat zorgt altijd voor de nodige opschudding, dat is ook leuk aan je...xb

2:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

leer en zeg de juiste dingen,...jou waarheid, maar.............val niet in herhaling en zwijg niet omdat je geen NEE wilt accepteren, dat is een ander verhaal, ga hier mee aan de slag...dat is je les van het zwijgen....
you're welcome...B

3:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ik zou de volgorde omdraaien nl.
ZWIJG en LEER!!!.

3:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Je kunt altijd nog monnik worden en in stilte leven in de lotushouding boven op een berg.....dan krijg je geen applause, dat is de keerzijde.....

Volgende vakantie misschien naar Tibet?....hihihi...ben ik weer grappig...

3:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bravo Hugo,....zou die buurman een onstabiele opvoeding hebben genoten waar de normen en waarden geen voorrang hadden, over respect maar te zwijgen.....
Eigenlijk een hele arme buurman dus,......in welk hokje zou je hem plaatsen?.....ik denk uiteindelijk eenzaam en verlaten als hij doorgaat met over harten en zielen te denderen....pfffff.....ik wens je buurman veel wijsheid in de toekomst.....xb

7:28 PM  
Blogger JaG said...

Dat ziet er echt bah uit!

9:25 PM  

Post a Comment

<< Home