Tuesday, October 31, 2006

LOST CONTROL



Laat me praten alstublieft.
Ik vertel u waarschijnlijk niets nieuws
Niets wat u toch al weet
Maar misschien heeft u even de rust voor mij
De rust die ik al tijden niet meer ken.

Ik rust alleen als mijn lichaam
mijn hoofd niet meer kan verplaatsen.
En zelfs dan droom ik over haar...

Haar ziel is een soort heroïne dat onbestemd
in mijn bloed terecht kwam.
Ik werd geïnjecteerd met haar grenzeloze liefde
en haar alles vernietigende pijn.
Maar zij was het gewend
om te leven zonder grenzen.
van moment in moment.
van stemming naar stemming.

Ons verleden is één grote puzzel.
En die puzzel maakt me kwetsbaar en wanhopig
Ik heb de rust gewoon niet om het uit te zoeken.

zoveel stukjes.

Ik wil er niet achter komen dat er stukjes missen.
Of dat er stukjes bij zitten van een ander.
Ik wil niet mijn stukjes hart van de grond rapen
en constateren dat het drie puzzels door elkaar zijn.
Die van mij, van mijn ex en die van mijn ex ex.
Ik heb de moed niet meer
om uitzoeken wat bij mij hoort
en wat bij de rest van de wereld.

Ik leef liever.

9 Comments:

Blogger hugo said...

This comment has been removed by a blog administrator.

1:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

tjeetje Hugo, tijdens het lezen van je "puzzel" verhaal, voel ik de leegte. Misschien ga je te veel op in je exen en beleef je alles extreem. Dat kan op zich heel mooi zijn maar niet als het ten koste van jezelf gaat en dat begint er nu toch wel op te lijken. Is het een idee om de dingen te laten zoals ze zijn en voor jezelf een leuke nieuwe puzzel te maken die jezelf uitkiest en die bij je past?
Succes en praat vooral....liefs Erika

7:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Het is zo stil in mij, ik heb nergens woorden voor, het is zo stil in mij en het leven gaat maar door!

7:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jused? Peaces?? I kan?? Hugo, zou je niet weer eens overschakelen naar het Nederlands???

En een lieve glimlach?

12:57 AM  
Blogger hugo said...

Dat was een beetje slordig inderdaad Mieke... maar het is verholpen.

2:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dearest Hugo,
while listening to you and afterwards reading your words in dutch, it reminded me of a poem from "The Hidden Knot" by Salman Akhtar.
I would like to share it with you...


RECOVERY

And then
He had peace, harmony
After hurting too much, drinking too much, smoking too much, thinking too much
After publishing poems and rejected manuscripts
After ambition and fear
After skipped meals and sex with strangers and
After lies
He was trusted
and, he trusted himself
Feeling pride, but not vanity
for he was no hero
(or anti-hero, for that matter)
Filled with serenity
He became able to love
Once again.


Yours truly,
dr. You-know-who.

8:06 PM  
Blogger hugo said...

Dokter You-know-who,

thanks for the poem. you're help is welkom.
love hugo

11:58 PM  
Blogger JaG said...

Grand Marnier!!!!! My favourite!!!

6:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Geluk is de dingen laten zoals ze zijn!

10:34 PM  

Post a Comment

<< Home